Pengikut

Jumaat, 14 Mei 2010

PaNJaNg pErjALaNAn BaLIk. PeNAtnYa............



Ni lah jalan-jalan atau lebuhraya yang terpaksa aku lalaui setiap hari untuk mencari sesuap nasi. PENAT? jangan cakaplah! penat gila......... tapi aku harunggi juga. Duduk di Gombak, bekerja di Shah Alam. Kalau nak cerita pasal kesesakan, HA! memang boleh dikatakan hari-hari, pegi-balik sama je. Belum musin hujan lagi. Aku tahu semua orang lalui benda yang sama, apa yang penting sabar dan percaya rezeki yang kita cari tu halal. Penah satu ketika seorang lelaki berkata pada aku "rezeki tu ada dimana-mana, kalau Allah dah tentukan rezeki kita 2 ada di sana, disanalah rezeki kita, sedekat manapon rezeki tu ada tapi itu bukan rezeki kita memang kita tak akan dapat rezeki tu" makan dengan itu aku hanya berdoa kepada-Nya supaya Dia tidak meyempitkan pintu rezeki ku. Amin.....






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Clik Sini Jika Suka MamaIeta