Pengikut

Khamis, 1 Disember 2011

SELAMAT MENYAMBUT HARI AIDS SEDUNIA



Hari AIDS Sedunia yang jatuh pada tanggal 1 Desember diperingati untuk menumbuhkan kesadaran terhadap wabahAIDS di seluruh dunia yang disebabkan oleh penyebaran virus HIV.

Konsep ini digagas pada Pertemuan Menteri Kesehatan Sedunia mengenai Program-program untuk Pencegahan AIDS pada tahun 1988. Sejak saat itu, ia mulai diperingati oleh pihak pemerintah, organisasi internasional dan yayasan amal di seluruh dunia.

"Selamat Menyambut Hari AIDS Sedunia. "

Ombak Rindu

Jumaat, 11 November 2011

11.11.11 apa maksudnya dalam hidup anda?


Assalammualaikum semua......

Lama betul tak update blog kesayangan ieta ni. Entah kenapa tiba2 teringat pulak nak tulis sesuatu kat ruangan ini (tarikh cantik jangan lepaskan peluang) hehehheheh.......

Topik kali ni... Apa maksudnya tarikh 11.11.11 dalam hidup anda? 
Mungkin tarikh ulangtahun, perkahwinan, naik pangkat, atau apa-apa jugak kongsilah kisah koorang kat sini. mungkin boleh dibuat kisah yang paling bersejarah dalam hidup kita semua.

Isnin, 25 Julai 2011

Aku Kembali Lagi..........

Assalammualaikum semua..........

Rindu rasanya, dah lama Ieta tak menulis diruangan yang paling ieta sayang ini. Bukan merajuk, bukan menyampah tapi terlalu sibuk dengan aktiviti yang lain. Hari ahad yang lalu ieta dan adik-adik pegi ke Cameron Highland, kitaorang ikut Tapah. Alamak jalan yang buat Ieta lemah satu badan (mabuk jalan) memang tak tahan, tobat taknak lalu situ lagi. Ada jalan lain tak nak ke sana? yang tak buat aku muntah. hehhehehehhehe.....

Sampai-sampai hujan pulak.... ni yang buat spoi ni! jadi kitaorang hanya sampai di Tanah Rata je. Terus petik buah strawberry, memang buat kepala aku yang sakit tadi lega sikit.






















Semua bekerja keras untuk memetik buah Stawberry, hehhehehheh..... termasuk lah aku!
Dalam syok memetik buah ada jugak 4, 5 buah bijik dah termasuk dalam mulut aku. hehheheheheh maaf ye.
Akhirnya ini lah hasil kutipan kitaorang pada hari itu..... ok tak? besar-besar.







 Seronok rasanya bila sesekali buat perkara-perkara yang boleh menenagkan otak dan pikiran, terasa lega sangat.... Ada jugak sayur-sayur yang kita orang beli kat sana. Nak beli banyak sangat rasanye buat buruk je kat dalam peti ais tu, so beli mana yang perlu je, hehehheh.....

Walaupun keadaan kat sana tak berapa bagus, masih sempat melawat ke ladang teh. Dah penat melawat, waktu pon dah petang, kita orang pon gerak untuk pulang. Alamat! lapar lah pulak. singgah makan di Tesco Rawang.

Nampaknya segala berjalan dengan lancar...........

Minggu depan balik kampung, Mama rindu Mirul. Tunggu Mama ye sayang.
I Love U...... Muah Muah Muah




Clik Sini Jika Suka MamaIeta